Klager og patienterstatning

Vi tager dine oplevelser alvorligt. Hvis du har haft en oplevelse i forbindelse med behandling eller kontakt med os, som du ønsker at klage over eller søge erstatning for, har du flere muligheder.

Tal med os

Vi opfordrer til, at du i første omgang ringer til klinikken og beder om en samtale med den daglige leder. Det kan ofte føre til en god dialog og en hurtig løsning.

Klage via Region Nordjyllands klagevejledning

Hvis du ønsker at klage formelt, henviser vi til Region Nordjyllands officielle klagevejledning.

Her finder du information om:

  • Klager over service og adfærd
  • Klager over sundhedsfaglig behandling
  • Utilsigtede hændelser
  • Kontakt til Patientkontoret

Ønsker du at søge patienterstatning?

Hvis du har lidt en skade i forbindelse med behandling eller udredning, kan du søge om erstatning via Patienterstatningen.

Få hjælp

Har du spørgsmål til, hvordan du indsender en klage eller søger erstatning, kan du kontakte Region Nordjyllands Patientkontor:

Telefon: 97 64 80 10
Åbningstid: Mandag-fredag kl. 9.00-12.00
E-mail: patientkontor@rn.dk

Opdateret